tiistai 18. kesäkuuta 2013

I feel like I´m slipping away

Niin kai se on.
Mutta miten selität lähes ventovieraalle sun päänsisäistä ajatusmaailmaa jota et vielä itsekkään ymmärrä tai hallitse? Miten sä selität, miten paljon sua sattuukaan puhua siitä kipeimmästä aiheesta; omasta painosta.
Miten puhua ja avata tunteitaan, kun oon niin tottunut niiden piilottamiseen ja kun sä koitat pidätellä itkua niin, ettei suusta kuulu kun vaivaista nikottelua.
Me keskusteltiin puoli tuntia aiheesta menenkö vaa`alle vai en. Sitten mä menin. En kattonu alas, vaan suoraa ikkunasta ulos miettien hyppäänkö läpi. Sitten istuin takasin tuoliin. Keskusteltiin seuraavaks siitä mitä ajatuksia toi mussa herätti. Sitten terapeutti sano mun painon ääneen. Ja mä itkin taas, entistä pahemmin.
Nenäliinoja toisensa perään. Siellä huoneessa oli lämmin, mutta mun iho oli kananlihalla ja mun oli kylmä. Teki mieli heittää takki niskaan ja piiloutua sen alle. Mä en halunnut sen naisen katsovan mua, en ollenkaan.
Mä tiedän, että tää on aluks aina rankkaa, se sanoi. Mitä sekin siitä tietää. Se oli paljon pahempaa kun osasin ees kuvitella sen olevan.

" Iida, mikä on sun tavoitepaino?"
" 50kg"
" Miksi juuri 50?"
" Se kuullostaa hyvältä"
" Kai sä tajuat, että sun pitusella tytöllä tommonen paino on melkeinpä letkut kiinni ja sairaalaan?"
" Ei mua kiinnosta"

Niinpä. Mä mielummin painan liian vähän kun liikaa. Mua oksettaa. Mä haluan vaan laihtua, niin paljon kun mahdollista, niin äkkiä kun mahdollista. Mä en halua mennä sinne huoneeseen ja huomata sen luvun taas kasvaneen. Mä tiedän, että mun aineenvaihdunta on paskana, mutta mä korjaan sen. Ja sitten mä näytän, etten mä opi ikinä tykkään tästä painosta tai koosta missä liikun nyt.

" Iida, mitä sä tunnet tällä hetkellä?"
*nikottelua*
" Pystyisitkö avaamaan mulle mitä sun mielessä liikkuu?"
* suun aukomista, tuloksetta*
" Mä en voi auttaa sua jos en tiedä mitä sun päässä liikuu"
*nikottelua* " Mä oon vaan niin saatanan pettyny itteeni"

I told another lie today, and I got threw this day. 
No one saw threw my games. 
I know the right words to say, like " I don´t feel well" 
" I ate before I came" 
Then someone tells me how good I look and for a moment
For a moment 
I am happy. 









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti