perjantai 5. huhtikuuta 2013

Oo siellä jossain mun.

Mä mietin pitkään, mistä kirjotan tänä iltana. Ja nyt mietin, miksi mä kirjotan ilman aihetta?
Koska tää rauhottaa. Kirjottaminen on mun juttu. Se, mikä pitää mut turvassa pahalta maailmalta.

Mä näin Joonaa tänään. Istuttiin parvekkeella, poltettiin tupakkaa ja puhuttiin syntyjä syviä. Kävin aamulla läpi myös kuudet verikokeet ja makasin yläosattomissa hoitohuoneessa sydänfilmissä. Oon myös ettiny kesätöitä, mutta musta tuntuu, ettei mun äiti saa mielenrauhaa ellen löydä yhtäkään. Eihän se mun vika ole, jos kukaan ei halua palkata mua. En mä voi sille mitään, että oon vielä ala-ikänen.

Sain myös kirjeen nuorisopsykiatrilta. Mulle on varattu kahden viikon päähän kaks aikaa. Ja sain kasan lappuja täytettäväksi. Mutta miten mä selitän valkoiselle paperin palalle etten mä tiedä mun painoa, enkä halua tietää. Painoa kysytään, mutta rivi on lyhyt. Jätän sen tyhjäksi.
Paperilla kysellään mun syömisistä, välissä on outojakin kysymyksiä kuten " Pidän reisistäni". En helvetissä. Miks mä olisin syömättä jos tykkäisin mun reisistä.
Hämmentävin oli kysymys isän ammatista. Miten mun isä tähän liittyy? Tai sen ammatti? Miksei äidistä kysytty? Hämmennystä, mutta silti valaisevaa. Tajuan itekki ettei mun vastaukset ehkä anna musta sitä terveimmän ihmisen kuvaa.

Istun nuttura päässä ja kirjotan. Mä pidän mun hiuksia harvoin kiinni. Mun pää näyttää isolta sillätavalla. Nyt kukaan ei kumminkaan näe mua, voin olla ihan rauhassa. Sain just mun vatsalihas- ja reisikyykyt tehtyä. Kyllä tää viel tästä.
Mun päässä ei kauheasti pyöri mitään. Sama mantra, levy joka junnaa paikallaan. " Kalorit, oksennus, ******, kalorit, oksennus, ******, kalorit, oksennus, ******"
Mun pitäis varmaan lukea englannin kokeeseen. Mutta en tiedä vielä jaksanko. Kyllä siinä pärjää, jos kertaa sanastoa. Onneks ens jakso vaihtuu kohta, viimenen ennen kesää. Mua hymyilyttää vähän, kun mä mietin ens jaksoa. Mä saan kirjottaa, kolmesti viikossa just sitä mitä haluan, ja ihan koulutunnilla. Ja ****** istuu mun vieressä.

Mä alan oleen tylsä.
Hyvää yötä, olkaa kiltisti. Tai no, tuskin tätä kukaan lukee perjantai-iltana. Forever alone.

Iida<3


6 kommenttia: